Du är här:

Vanliga frågor och svar om elnätsavtal

Jag har ett elnätsavtal men skall flytta, hur gör jag då?

Du måste alltid teckna eller säga upp ett elnätsabonnemang i samband med din flytt. Om flytten sker inom Uddevalla Energis nätområde, blir det enkelt och smidigt. Då anger du bara nya adressen och fastighetens beteckning så sköter vi flytten. Om du flyttar till ett annat elnätsområde måste du kontakta nätägaren i det aktuella området för att teckna ett elnätsavtal.

Tänk på att anmäla din flytt i god tid för att säkerställa att du har el den dagen du skall flytta in. Vi behöver din anmälan senast 5 dagar i förväg.

Glöm inte att anmäla att du flyttar ut från din bostad, så att du inte behöver betala för en längre period än nödvändigt. Om du inte anmäler utflytt står du som betalningsansvarig och kommer fortsätta få fakturor från oss. Tänk på att vi har 30 dagars uppsägningstid på elnätsavtalet.

Uppdaterad: 2014-11-13

Uddevalla Energi AB, Strömberget, 451 81 UDDEVALLA  |  Telefon 0522-69 82 00  |  Fax 0522-69 62 00  |  E-post: info@uddevallaenergi.se